Producenci

Newsletter

CERAMIZER CM Powiększ do pełnego rozmiaru

CERAMIZER CM DO SILNIKÓW MOTOCYKLOWYCH 4T

Preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia w czterosuwowych silnikach motocyklowych z mokrym sprzęgłem 

Więcej szczegółów

20 dostępnych

69,00 zł

Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju w silniku. Warstwa ceramiczno-metalowa narasta we wszystkich miejscach gdzie występuje tarcie metalu o metal a w szczególności w miejscach zużytych (wytartych).

Warstwa ta wyrównuje i pokrywa mikrodefekty, rysy i deformacje powierzchni podlegających tarciu. Można to porównać do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w zużytych miejscach. Proces narastania warstwy trwa do około 1500 km przebiegu.

Główne korzyści z zastosowania Ceramizera:

- Regeneruje powierzchnie tarcia, dzięki czemu zmniejszeniu ulega zużycie paliwa (od 3 do 15 %) oraz zużycie oleju.
- Wycisza i wyrównuje pracę silnika.
- Wyrównuje ciśnienia sprężania w cylindrach.
- Nieznacznie poprawia dynamikę motocykla.
- Chroni silnik przed korozją (szczególnie istotne podczas zimowania motoru).
- W silnikach posiadających wspólny ze skrzynią biegów układ olejenia (większość silników czterosuwowych motocykli), Ceramizer poprawia płynność zmiany biegów i wydłuża trwałość mechanizmów nawet 10-cio krotnie.
- Skuteczny zarówno w motocyklach rekreacyjnych jak i sportowych.
- Zabezpiecza silnik przed zużyciem do 70 000 km (cenna korzyść w jednostkach mocno eksploatowanych).

Dozowanie:

Ilość oleju w silniku w litrach

1-5 l

5-10 l

Przy przebiegu: 3-35 tys. km

1 doz.

2 doz.

Przy przebiegu: 35-90 tys. km

2 doz.

3 doz.

Przy przebiegu: > 90 tys. km

3 doz.

4 doz.


Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić zgodnie z terminem okresowej wymiany.

  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników motocyklowych czterosuwowych.

  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych korzyści.

  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas wytwarzania się warstwy. Podwójna doza Ceramizera® zalecana jest w przypadku znacznego zużycia silnika.

  5. Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć 2 krotnie dawkę Ceramizera®.

  6. Dla silników stosowanych w sporcie motorowym  i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli.

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Niniejszą instrukcję.

  2. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.

ZALECENIA:

  1. Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po wytworzeniu się warstwy ceramiczno metalowej) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.

  2. Można stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju i filtra, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.

  3. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.    

  4. Można stosować z każdym rodzajem oleju.

  5. W trakcie tworzenia się warstwy ceramiczno metalowej (1000 km) nie wymieniać oleju.

  6. Ceramizer® można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem.

INSTRUKCJA:

  1. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).

  2. Wyłączyć silnik.

  3. Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.

  4. Zakręcić korek wlewu oleju.

  5. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.

  6. Przejechać nie koniecznie jednorazowo 100 km (odcinek można podzielić na etapy) w sposób taki jak przy docieraniu silnika, tzn. należy unikać zbyt wysokich obrotów silnika i jeździć na możliwie niskich obrotach aby w mniejszym stopniu występowało tarcie płynne (z filmem olejowym).

  7. Ceramizer® nie zmienia parametrów smarnych oleju więc nie zmienia parametrów tarcia mokrego sprzęgła.

  8. Po pokonaniu odcinka 100 km można jeździć bez ograniczeń obrotów silnika. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1000 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!

  9. W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po przejechaniu ok. 300 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).

UWAGI:

  1. Nie zaleca się stosowania Ceramizera® w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.

  2. W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować Ceramizer®. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.

  3. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem.Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona, a czas ceramizacji  wydłuży się.

  4. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne przylgnie zaworów, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.

  5. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.

  6. W przypadku silników bez automatycznej regulacji luzów zaworowych po zakończeniu obróbki Ceramizerem® tj. po 1000 km o ile jest to niezbędne (słychać stuki zaworów) należy dokonać regulacji luzów.

  7. Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).

  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.

  3. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.

  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.

  5. Chronić przed dziećmi.

BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl

SKUTECZNOŚĆ: 
Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 30 000 km przebiegu. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika motocyklowego.