- Usuń ten produkt z moich ulubionych
- Dodaj ten produkt do moich ulubionych
- Drukuj
Brak dostawców
CERAMIZER DO SILNIKÓW CZTEROSUWOWYCH BENZYNOWYCH, DIESLA, LPG, CNG, BIO
KORZYŚCI z zastosowania w silnikach spalinowych:
1. Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.
2. Zmniejsza zużycie oleju.
3. Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.
4. Zmniejsza tzw. "dymienie" silnika.
5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie zimą).
6. Wycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację.
7. Zwiększa moc, sprawność i dynamikę silnika.
8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu. Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni - gwarantowana do 70 000 km przebiegu.
9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.
10. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".
12. Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju.
13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km.
14. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości paliw i olejów).
15. Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin.
16. Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych.
17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000- 4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (Dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).
18. Chroni środowisko naturalne.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w silniku w litrach --> |
2-8 l |
9-16 l |
17-24 l |
25-33 l |
Przy przebiegu: 5-50 tys. km |
1/2 doz. |
1 doz. |
2 doz. |
3 doz. |
Przy przebiegu: 50-300 tys. km |
1 doz. |
2 doz. |
3 doz. |
4 doz. |
Przy przebiegu: powyżej 300 tys. km |
2 doz. |
3 doz. |
4 doz. |
5 doz. |
Niniejszą instrukcję.
OPAKOWANIE ZAWIERA:
Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.
ZALECENIA:
1.Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
2.Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.
3.Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
4.Można stosować z każdym rodzajem oleju.
5.W trakcie pełnej obróbki (1500 km) nie wymieniać oleju.
6.Stosować razem z Ceramizerem® do skrzyń biegów, tylnych mostów, układu wspomagania kierownicy, uszlachetniaczem do paliwa.
7.Preparat można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizera®.
INSTRUKCJA
Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
Wyłączyć silnik.
Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
Zakręcić korek wlewu oleju.
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
Przejechać ostrożnie 200 km (nie koniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza zograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h.
Uwaga: 200 km przebiegu można zastąpić 4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.
Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 5 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.
Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4-ech godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń.
UWAGI:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
- Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
Bądź na bieżąco