Producenci

Dostawcy

Brak dostawców

Newsletter

CERAMIZER Powiększ do pełnego rozmiaru

CERAMIZER CS DO REGENERACJI SILNIKÓW

CERAMIZER DO SILNIKÓW CZTEROSUWOWYCH BENZYNOWYCH, DIESLA, LPG, CNG, BIO

Więcej szczegółów

19 dostępnych

73,00 zł

CERAMIZER DO SILNIKÓW CZTEROSUWOWYCH BENZYNOWYCH, DIESLA, LPG, CNG, BIO

KORZYŚCI z zastosowania w silnikach spalinowych:

1. Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.

2. Zmniejsza zużycie oleju.

3. Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.

4. Zmniejsza tzw. "dymienie" silnika.

5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie zimą).

6. Wycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację.

7. Zwiększa moc, sprawność i dynamikę silnika.

8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu. Efektywna trwałość  odbudowanej powierzchni - gwarantowana do 70 000 km przebiegu.

9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.

10. Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z  tradycyjnym remontem.

11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".

12. Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju.

13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację  jazdy nawet ponad 500 km.

14. Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi (ważne w przypadku  stosowania gorszej jakości paliw i olejów).

15Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin.

16. Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych.

17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość -  4000-  4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (Dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ).  Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).

18. Chroni środowisko naturalne.

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.

- Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu commonrail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.

- Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.

- Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.

- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę ceramizera.

- Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli.

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:

Ilość oleju w silniku w litrach -->

2-8 l

9-16 l

17-24 l

25-33 l

Przy przebiegu: 5-50 tys. km

1/2 doz.

1 doz.

2 doz.

3 doz.

Przy przebiegu: 50-300 tys. km

1 doz.

2 doz.

3 doz.

4 doz.

Przy przebiegu: powyżej 300 tys. km

2 doz.

3 doz.

4 doz.

5 doz.


Niniejszą instrukcję.

OPAKOWANIE ZAWIERA:

Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.

ZALECENIA:

1.Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.

2.Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.

3.Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.

4.Można stosować z każdym rodzajem oleju.

5.W trakcie pełnej obróbki (1500 km) nie wymieniać oleju.

6.Stosować razem z Ceramizerem® do skrzyń biegów, tylnych mostów, układu wspomagania kierownicy, uszlachetniaczem do paliwa.

7.Preparat można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizera®.

 

INSTRUKCJA

  • Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).

  • Wyłączyć silnik.

  • Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.

  • Zakręcić korek wlewu oleju.

  • Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.

  • Przejechać ostrożnie 200 km (nie koniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza  zograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h.

  • Uwaga: 200 km przebiegu można zastąpić 4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.

  • Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 5 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.

  • Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4-ech godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!

  • Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń.

 UWAGI:

- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.

- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.

- Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.

- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.

- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.